top of page

INFORMACJE DOTYCZĄCE WSZYSTKICH SESJI

REZERWACJA TERMINU
 

  1. KIEDY POWINNIŚMY REZERWOWAĆ TERMIN NA SESJĘ

    Termin należy rezerwować z 6-8 tygodniowym wyprzedzeniem. Sesje noworodkowe rezerwujemy jeszcze zanim maluszek przyjdzie na świat.


     

  2. JAK DOKONAĆ REZERWACJI?

    Po zapoznaniu się z ofertą - napiszcie do mnie wiadomość przez formularz na stronie lub na Facebooku. Po ustaleniu rodzaju sesji oraz pakietu - zaproponuję Wam termin sesji. Jeżeli zależy Wam na konkretnym terminie - napiszcie o tym, postaramy się w miarę możliwości znaleźć dogodny termin.

    Nie ma możliwości zarezerwowania sesji, jeżeli istnieją jakiekolwiek zaległości z poprzednich zleceń (niewybrane/nieopłacone sesje). Nie ma również możliwości zarezerwowania sesji dla kogoś/w czyimś imieniu/w prezencie.


     

  3. W JAKICH GODZINACH ODBYWAJĄ SIĘ SESJE?

    Sesje ciążowe i roczkowe w studio oraz sesje domowe odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 10-13 (w tych godzinach zaczynamy sesję).
    Sesje noworodkowe w miarę możliwości zaczynamy o godzinie 10

    Sesje na plaży/nad morzem wykonuję ok. 1.5. godziny przed zachodem słońca. 

    Wyjątkiem od powyższego są terminy weekendowe zaproponowane przez fotografa np. z powodu choroby lub zmiany terminu zarezerwowanej już sesji z przyczyn zdrowotnych lub losowych po stronie fotografa.


     

  4. PRACUJEMY DO GODZINY 15, CZY MOŻEMY UMÓWIĆ SIĘ NA SESJĘ W STUDIO PO GODZINIE 17 ALBO W WEEKEND?

    Sesje wykonuję od poniedziałku do piątku w godzinach podanych wyżej. Sesja w sobotę wiąże się on z dopłatą +50% do ceny wybranego pakietu. Dostępność terminów zależy od aktualnego grafiku.


     

  5. CZY POWINNIŚMY WPŁACIĆ ZADATEK BY ZAREZERWOWAĆ TERMIN?

    Tak. Podstawą rezerwacji terminu sesji jest wpłata bezzwrotnego zadatku. Zadatek płatny jest na konto firmowe fotografa, które zostanie podane klientowi po ustaleniu terminu sesji. Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji lub niestawienia się klienta na sesji. W przypadku choroby/zdarzeń losowych uniemożliwiających zrealizowanie sesji - należy poinformować o tym fotografa najpóźniej dzień przed sesją - wówczas zadatek przejdzie na poczet kolejnej sesji/innego terminu. Nowy termin sesji należy ustalić w ciągu tygodnia od odwołania pierwotnego terminu. W przypadku braku kontaktu ze strony klienta w ciągu tygodnia - zadatek przepada.


     

  6. KIEDY PŁACIMY POZOSTAŁĄ KWOTĘ ZA SESJĘ? 

    Rozliczenie całej kwoty następuje w dniu sesji - gotówką (w przypadku sesji w studio) lub przelewem (w przypadku sesji plenerowych) po sesji. Ceny nie podlegają negocjacjom i rabatom - zarówno ceny sesji jak i dodatkowych ujęć, niezależnie od ich liczby. 


     

  7. CZY JEŚLI ZDECYDUJEMY SIĘ NA SESJĘ PLENEROWĄ NA MORZEM TO ZA DOJAZD FOTOGRAFA MUSIMY ZAPŁACIĆ DODATKOWO?

    W cenę sesji plenerowych, domowych oraz reportaży wliczony jest dojazd w promieniu 20 km od Słupska. 

PRZYGOTOWANIE DO SESJI I SESJA

 


 

  1. CZY FOTOGRAF ZAPEWNIA STYLIZACJE/SUKNIE DO SESJI CIĄŻOWYCH I RODZINNYCH DLA MAM I CÓREK? 

    Nie wykonuję sesji "stylizowanych" w ozdobnych tiulowych sukniach i wiankach. Sesje rodzinne mają charakter naturalny/lifestyle'owy i do tych sesji przygotowujecie się we własnym zakresie wg. wskazówek, które otrzymacie ode mnie przed sesją.
    Jeśli chodzi o sesje ciążowe: w pakiecie NATURALNA SESJA CIĄŻOWO RODZINNA - dla mam dostępne są koronkowe sukienki/narzutki w odcieniach bieli i beżu, pasujące do stylistyki boho. W pakiecie SESJA CIĄŻOWA W
    KLASYCZNYM STYLU również można wesprzeć się elementami garderoby ze studio
    . Należy jednak przygotować również stylizacje we własnym zakresie jako bazę - moja garderoba może nie być dla Ciebie wystarczająca.


     

  2.  CZY FOTOGRAF ZAPEWNIA UBRANKA DLA MALUSZKA NA SESJI NOWORODKOWEJ?

    Tak. Wszystko, co niezbędne do sesji noworodkowych jest zapewnione przeze mnie. Kocyki, ubranka, opaseczki, dodatki.
    Sesje domowe to sesje bez ubranek i dodatków podobnie jak naturalna sesja noworodkowo - rodzinna w studio. Zanim wybierzecie konkretny pakiet - zapoznajcie się ze specyfiką tych sesji oraz przykładowymi zdjęciami. Szczegóły znajdziecie
    tutaj.


     

  3. CZY FOTOGRAF ZAPEWNIA UBRANKA DLA DZIECKA DO SESJI ROCZKOWEJ?

    Tak. Do sesji roczkowej możecie skorzystać z garderoby studyjnej. Polecam jednak również by jeden komplet przygotować we własnym zakresie - tak by mieć pewność, że stylizacja będzie się Wam podobała, a cała rodzina będzie do siebie pasowała na zdjęciu wspólnym. 


     

  4. CZY FOTOGRAF ZAPEWNIA TORT DO SESJI URODZINOWEJ?

    Pakiety urodzinowe nie obejmują torciku. W najwyższym pakiecie sesji roczkowej możecie zabrać ze sobą torcik, jednak ze względu na delikatny brzuszek Waszego maluszka i ewentualne alergie sami musicie zadbać o torcik odpowiedni dla Waszego dziecka.


     

  5. JAK MAMY PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO SESJI I CO POWINNIŚMY ZABRAĆ? 

    Przed sesją otrzymacie ode mnie szczegółowe informacje dotyczące tego jak się przygotować. Napiszę - co zabrać ze sobą, jak przygotować do sesji dzieci i siebie oraz na co zwrócić uwagę kompletując ubiór.


     

  6. CO JEŚLI SIĘ SPÓŹNIMY? 

    Dopuszcza się spóźnienie do 15 minut. W przypadku spóźnienia do 30 minut czas sesji zostanie skrócony. Powyżej 30 minut - sesja może zostać niezrealizowana. O możliwym spóźnieniu należy niezwłocznie poinformować fotografa.


     

  7. CO JEŚLI NA SESJI PLENEROWEJ NIE DOPISZE POGODA? 

    W sytuacji gdy pogoda jest naprawdę fatalna (tj. bardzo silny wiatr/burza/nieprzerwany deszcz) w miarę możliwości sesję przełożymy. Pamiętajcie jednak, że umiarkowany wiatr, zachmurzenie, brak słońca czy wcześniejsze opady (i przez to mokre podłoże) - nie są powodem do odwołania sesji. Przygotowując się do sesji musicie mieć w zanadrzu również nieco cieplejszy wariant ubrań (np. swetry, narzutki, dłuższe spodnie itp.). Zadatek nie jest zwracany jeśli odwołacie sesję z powodu zachmurzenia/braku zachodu słońca. Jeśli pogoda umożliwia wykonanie sesji, a mimo to będziecie chcieli przesunąć sesję, licząc na lepszą pogodę - traktowane jest to jak odwołanie terminu. Rezerwacja kolejnego terminu wymaga wówczas wpłaty kolejnego zadatku. 

CZAS OCZEKIWANIA
 

  1. JAK DŁUGO BĘDZIEMY CZEKAĆ NA ZDJĘCIA? 

    Czas oczekiwania na galerię ze zdjęciami do wyboru wynosi do 5 dni roboczych od dnia sesji.


     

  2. ILE MAMY CZASU NA WYBRANIE ZDJĘĆ?

    Zdjęcia powinniście wybrać w ciągu 14 dni od otrzymania galerii.

     

  3. KIEDY DOSTANIEMY GOTOWE ZDJĘCIA?

    Jeśli wybierzecie zdjęcia zgodnie z terminem (14 dni od otrzymania galerii) - czas oczekiwania na gotowe zdjęcia w wersji cyfrowej wyniesie maksymalnie 30 dni roboczych od momentu wybrania zdjęć i uregulowania wszystkich należności.


    Czas oczekiwania na wydruki wynosi do 10 dni roboczych od dnia otrzymania gotowej wersji cyfrowej. Rezygnacja z wydruków nie wpływa na cenę sesji.
    Czas oczekiwania na indywidualne zamówienia produktów poza pakietem - ustalany jest indywidualnie.

     

  4. CO JEŚLI NIE ZDĄŻYMY WYBRAĆ ZDJĘĆ W TERMINIE? 

    Jeśli Wasz wybór będzie trwał dłużej niż 14 dni - czas oczekiwania na gotowe zdjęcia w wersji cyfrowej wydłuży się do 90 dni roboczych. 

    Po 4 miesiącach od udostępnienia - galeria wygasa i nie ma możliwości uruchomienia jej ponownie. 

    J
    eżeli sesja jest opłacona, ale w ciągu 4 miesięcy nie otrzymam Waszego wyboru zdjęć – wybiorę zdjęcia samodzielnie, wg mojego uznania, w liczbie pakietowej, bez możliwości zmiany. Czas oczekiwania wyniesie wówczas 90 dni roboczych od momentu, gdy wybiorę zdjęcia.

    J
    eśli sesja z jakiegoś powodu nie została opłacona – po 4 miesiącach zdjęcia zostają usunięte z dysków bez możliwości ich odzyskania, a zadatek nie jest zwracany.

    J
    eśli podstawa sesji jest opłacona, zdjęcia zostały wybrane, ale nie zostaną opłacone dodatkowe ujęcia - przygotuję wyłącznie liczbę zdjęć zgodną z opłaconym pakietem (zdjęcia wybiorę wg mojego uznania).

     

  5. JAK MOŻEMY ODEBRAĆ WYDRUKI? 

    Odbiór wydruków jest możliwy w studio, po wcześniejszym umówieniu się. Wydruki przechowuję przez 4 miesiące od momentu poinformowania Was o możliwości odbioru zdjęć - po tym czasie nieodebrane wydruki są niszczone. Jeśli nie możecie odebrać zdjęć osobiście - możliwa jest wysyłka. W takim przypadku po Waszej stronie jest zamówienie i opłacenie wysyłki paczkomatem (zamawiacie wysyłkę, opłacacie i wysyłacie mi etykietę, a ja przygotowuję paczkę i wysyłam Wasze zdjęcia).

     

  6. CZY MOŻEMY ZA DODATKOWE ZDJĘCIA, ODBITKI I ALBUM ZAPŁACIĆ PRZY ODBIORZE?

    Płatność za dodatkowe zdjęcia i produkty jest pobierana z góry, w momencie złożenia zamówienia. Nie ma możliwości rozliczania się przy odbiorze/po zakończeniu obróbki. 


     

  7. WYBRALIŚMY KILKA ZDJĘĆ WIĘCEJ, CZY DOSTNIEMY RABAT?

    Ceny podane w cenniku są niezmienne - niezależnie od liczby wybranych ujęć. 

     

 

INNE

 


 

  1. MAMY LEKKI KASZEL I KATAR, CZY MOŻEMY PRZYJŚĆ NA SESJĘ?

    Nie. W takiej sytuacji sesję przekładamy. Na sesję przychodzimy zdrowi - zarówno fotograf, rodzice jak i dziecko. Fotograf zastrzega sobie prawo do niewykonania usługi, jeżeli którykolwiek z uczestników sesji będzie chory. Proszę pamiętać, że pracuję z noworodkami i kobietami w ciąży, gdzie potrzebna jest szczególna ostrożność. Jeżeli Wasze dziecko ma jakieś stałe problemy zdrowotne - proszę o poinformowanie o tym w czasie umawiania sesji. Jest to podstawa do zaplanowania bezpiecznego przebiegu sesji.  

     

  2. CZY DOSTANIEMY WSZYSTKIE ZDJĘCIA Z SESJI? MOGĄ BYĆ RÓWNIEŻ NIEOBROBIONE. 

    Nie. Fotograf nie przekazuje w żadnej formie materiału surowego (zdjęć nieobrobionych). Klient otrzymuje dokładnie tyle zdjęć ile zakupi. Zdjęcia niewybrane zostają usunięte - nie są archiwizowane ani udostępniane czy sprzedawane w jakiejkolwiek formie.


     

  3. CZY ZDJĘCIA SĄ MOCNO OBRABIANE?

    Nie. Obróbka obejmuje głównie kolorystykę oraz ekspozycję a także drobne niedoskonałości. Retusz nie obejmuje farbowania odrostów na włosach czy paznokciach, prasowania wygniecionego ubrania itp. Obróbka zdjęć nie obejmuje fotomontażu (wyjątkiem są ujęcia z sesji noworodkowych, będące kompozytem kilku zdjęć ze względu na bezpieczeństwo maluszka).


     

  4. PODOBAJĄ NAM SIĘ INNA OBRÓBKA ZDJĘĆ, CZY MOŻNA OBROBIĆ NASZE ZDJĘCIA TROCHĘ BARDZIEJ/MNIEJ/INACZEJ? 

    Rezerwacja sesji jest jednocześnie potwierdzeniem, iż klient zapoznał się z portfolio fotografa, a w szczególności ze stylem zdjęć oraz obróbki i w pełni ją akceptuje. Nie wykonuję zdjęć, które nie są zgodne z moją stylistyką (która jest przedstawiona tu  na stronie). Wszystkie elementy na zdjęciach są prawdziwe - nie doklejam tła/dekoracji/ludzi/nieba/światełek w Photoshopie. Jeżeli poszukujecie czegoś innego niż widzicie u mnie na stronie - chętnie pomogę Wam znaleźć fotografa, który spełni Wasze oczekiwania.

     

bottom of page